Tea:

Lapset nukkuvat ja isäntä on töissä... minä tässä koneella istun iltapalan kera ja nautin hiljaisuudesta, siitä ettei kukaan juuri nyt tarvitse minua, eikä minun tarvitse tehdä mitään muuta kuin mussuttaa nuita tuoreita herkkusieniä sekä ananasta ja rahkaa ja olla hiljaa omissa ajatuksissani. Ananas ja rahka on muuten maailman parasta tällä hetkellä... minä kun en vielä voi käyttää kun laktoosittomia tuotteita niin tuo on hyvä... mielelläni maistaisin sitä uutta Islantilaista Skyr:ria jos vaan voisin... ei sillä, että sitä vielä meiltä mistään saisi, siitä on vaan "kohistu" nyt niin kovasti...

Meinasin kirjoitella siitä kun viikko sitten torstaina alkoi se painonhallintaryhmä, johon osallistuin... noh eilen oli jo toinen kokoontuminen, enkä ole saanut vielä sanaakaan siitä tänne laitettua, mutta nyt sen teen. Ryhmä on mukava, meitä on siellä 11 enemmän tai vähemmän painavaa leidiä, iältään ollaan aivan laidasta laitaan, mutta yhteishenki tuntuu hyvältä. Siellä ollaan kaikki siitä samasta syystä ja siitä saa puhua! Meillä on joka viikko punnitus, jossa seurataan rasvan, nesteen ja lihaksen kehityksiä sekä kehon sisäistä rasvaa, eli sitä huonompaa ja vaikeampaa sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa. Minulla oli nyt viikossa lähtenyt 900g painoa (pidän muuten nämä painot erillään noista minun sunnuntai-mittauksista), rasva oli tippunut kehossa 0,9pros.yksikköä, nesteet oli nousseet lähes prosentin ja lihasmassa oli kasvanut puolella kilolla! Eli kaikki kehitys mikä tapahtuu tässä kehossa tällä hetkellä on juuri siihen oikeaan suntaan!!! Ja siitä jos mistä olen TODELLA tyytyväinen! Kaikesta helpottunein olen kuitenkin tuosta kehon sisäisestä rasvasta... siinä taulukolla hyvänä lukemana pidetään 1-12 ja tuosta ylimenevä on sitten liikaa. Noh, minulla oli ensimmäisessä punnituksessa tuo jo 8, eli hyvällä alueella mentiin jo silloin, mutta jo yhdessä viikossa, tuon 900grammaa kevyempänä lukema oli laskenut seitsemään!!! Eli tietenkin mitä alhaisempi tuo luku on niin sitä parempi ja hyvältähän tämä näyttäis, ainakin toistaiseksi. On oikeesti kiva tietää noita todellisempia kehossa tapahtuvia muutoksia, kun ne pelkät painonpudotukset ja mittojen pienenemiset! Mukava tietää, että laihduttaa sillä tavalla oikein ettei paino lähde lihaksesta vaan juuri sieltä mistä pitääkin! :) Ainahan painon pudotus on hyvä asia, jos kyseessä on minunkin kokoinen ihminen, mutta laihtumisenkin kun voi toteuttaa niin monella tapaa. Otetaan meillä siellä niitä "kriittisten kohtien" mittojakin, mutta niitä otetaan hiukan harvemmin kuin joka tai edes joka toinen viikko. Mutta näistä seurailuista kirjoitan aina kun jotain ihmeellistä tapahtuu! :)

Kun saavutin viime viikolla tuon maagisen kympin niin isäntä toi minulle ruusuja kun oli niin ylpeä saavutuksestani, sain 10valkoista ja 10vaaleanpunaista moista! Ihana tuo on, olisi kuulemma tuonut mulle oman kahvakuulankin, mutta paikallisesta Prismasta oli oikean painoset loppuneet ja turhan pienillä tai toisaalta turhan suurillakaan on turha tehdä. SItä vaan tekee silloin huonolla tekniikalla ja rikkoo omia paikkoja ihan turhaan.

Tänään oli hyvä treeni aamu... sain hotjoogasta jotenkin superisti tänään taas voimaa ja infrapunasauna siihen vielä päälle niin johan lähti kuona-aineet liikkeelle. Joogassa tunnuin taas taipuvan enemmän ja enemmän ja huomasin jälleen sen ettei vatsamakkararöllykkä tule enää niin kovasti tielle kuin ennen... eli kyllä se kuulkaas se 10kiloa jo jossain tuntuu!!! :D Ja infrapunasauna nyt vaan on maailman toisiksi paras keksintö, heti normaalin saunan jälkeen! ;) Me ehdittiin käymään kaupassakin jo aamusta ennen kuin menin salille eikä mitään herkkuja ostettu, vain listan mukaiset viikon ruokatarpeet, hyvä hyvä! Tosin, että sitten kun mies lähti töihin niin puettiin lasten kanssa päälle ja tallailtiin tuohon noin kilsan päähän lähikauppaan hakemaan suklaata! Mutta parempi niin, saatiin hivenen liikuntaa ja ainakin ulkoilmaa ja pysyi namujen ostelukin taas ihan aisoissa, alan jo osata sitäkin taitoa (ainakin toisinaan). Olisinhan minä voinut lahdata hirveät kasat herkkuja jo aamulla kaupasta autolla kotiin... ja niin ennen teinkin, mutta pois se minusta ja minun uudesta elämästäni! Mutta nyt minua kyllä huutaa sohvannurkalta käsityöt ja keittiön kaapista 2pätkistä sekä 2dacapoa... ja aion nauttia ne hyvillä mielin murehtimatta! :)