Olen saanut parin päivän aikana niin miellyttäviä ja kannustavia viestejä lukijoilta, että kyllä mieltä ja sydäntä lämmittää. Iso kiitos teille siitä! Nyt muistan taas minkä takia tätä blogia kirjoitan... siihen on kyllä muutamakin syy, mutta melko suureen osaan nousee juurikin tämä täysin vierailta ihmisiltä saatu palaute. Toinen tärkeä asia tietenkin on se, että tämä kirjoittaminen on tavallaan terapeuttista, kun kuitenkin täytyy hieman miettiä mitä kirjoittaa ja mitä jakaa, koska tätä pääsee kuitenkin lukemaan kuka tahansa. Ja henkilökohtainenhan tämä blogi todellakin on, niin henkilökohtainen etten aina itsekään tajua kuinka. Mutta tosiaan onneksi minulla on ihania lukijoita, jotka kommentoivat, sillä niistä saa voimaa jatkaa eteenpäin.

Nyt olen tilannut itselleni lääkärin, pääsen sinne tosin vasta toukokuun loppupuolella, mutta pääsen kuitenkin. Meinaan olla tiukkana ja pyytää kaikki mahdolliset verikokeet ja myös kilpirauhastestit. Minulta on otettu nämä jo 15vuotta sitten, kun epäilivät silloin, että voisi olla toiminnassa jotain häikkää ja nyt on taas alkanut tulemaan samanmoisia oireita. SIlloin teininä arvot otettiin kolmeen kertaan vuoden sisällä ja olivat silloin raja-arvojen sisällä, joskin ensimmäisessä testissä toinen arvo hieman yläkantissa ja kaikissa kolmessa testissä toinen arvo aivan rajojen alareunalla. SIlloin asia jätettiin tähän ja nyt haluan selvyyden siitä ettei tämä "oireilu" johdu mistään tuollaisesta ns.oikeasta taudista. Jos näistä testeistä ei löydy mitään niin sitten täytyy alkaa miettimään uusia ratkaisuja olon parantamiseen. Koska siis eihän se ole normaalia, että väsyn jos olemme koko perheen voimin kaupungilla viettämässä vapaapäivää... kuten viime sunnuntaina, kävimme kävelyllä, kahvilla ja äitini luona, matka kesti yhteensä sen noin 4tuntia ja kun tulimme kotiin vedin 2,5tunnin unet siihen päälle, koska en kyennyt tekemään mitään muuta niin voimakkaan väsymyksen takia. Ja nukun kuitenkin joka yö sen noin 7-9tuntia. Ja nythän voisi tietenkin joku sanoa, että nukun liikaa, mutta kyllähän minä oman kehoni tunnen parhaiten, kuitenkin! Myös nämä himo/syömättömyyskohtaukset pitäisi saada kuriin. Olisi myös kiva tietää miksi mun huulet on kaiken aikaa rohtuneet. Niin ja se, että miksi mielialat vaihtelee niin rajusti, kun välillä olen onnellinen ja miellyttävä kun enkeli ja seuraavassa hetkessä ihan hermoheikko kiukkupeikko. Niin ja miksi mun silmät on kaiken aikaa kipeät ja punaiset, joudun taas käyttämään päivittäin silmätippoja. Niin ja mistä johtuu nää lihas-ja nivelkivut... kun toisinaan en meinaa päästä kyykystä ylös kun nivelet meinaa sanoa sopimuksen irti... ja välillä ihan vaan sohvalla istuessa alkaa jotain lihasta särkemään.

Olen aina ajatellut, että pienet lapset vie multa mehuja ja yövalvomiset väsyttää... no, eipä tuo 2vee enää hirveästi valvo! Ja olen ajatellut, että tämä paino yhdistettynä liikuntaan tuo noita niveliin ja lihaksiin kohdistuvia kipuja. Kaikkeenhan voi olla joku muu selitys, mutta alan pikkuhiljaa olemaan itsestäni huolissani, kun oireita vaan lisääntyy ja lisääntyy. Olen myös ehtinyt ajattelemaan, että olen luulosairas ja kuvittelen vaan kaiken, mutta enää en olisi tästäkään teoriasta niin varma. Mutta näistä syistä varasin sen ajan lääkärille, koska haluan poissulkea tiettyjä asioita, jotta voin alkaa etsimään uusia ratkaisuja näihin ongelmiin.

Miellyttävää viikonlopun jatkoa teille... meillä sataa kaatamalla vettä... mutta ei haittaa, lähteepähän viimeisetkin lumet pois!

-Tea-