Hmm... aloin tuossa miettimään kun MD oli laittanut mulle viestiä, että lapsia ei kannata käyttää tekosyynä liikkumattomuuteen ja, että heidät tulisi ottaa mukaan liikkumaan... niin, olen samaa mieltä asiasta! :)

Enkä omasta mielestä varsinaisesti käytäkkään lapsia tekosyynä siihen... mulle itselleni vaan on tärkeitä tunnit kuntosalilla, että siitä syystä miehen ylityöt toisinaan vaikeuttavat liikkumistani. Tykkään siis käydä salilla spinnissä, joogassa sekä zumbassa. Salilla on toki mahdollisuus lastenvahtiin, mutta ei noin pienelle kuin meidän Tupla-V... pojalla kun on ikää 2,5kk. Ja tottakai noita tunteja menee tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan niin silloin tulisi olla paikalla, mikäli haluaa siellä olla. :) Ja oma äitini on kyllä hyvin lastenvahtina jos on tarvetta, mutta kun en viitsi poikia raahata joka ilta ympäri kaupunkia vain omien menojeni takia.

Ja kävelylenkit on toinen ongelmakohta... kuten jo jossain aiemmassa postauksessa kerroinkin niin meillä ei ole vaunuissa vielä ainakaan sellaista seisontatasoa isommalle pojalle... ja hän ei tosiaan jaksa kävellä niin pitkään ja niin lujaa kuin mitä minä lenkiltäni tahtoisin. Hän ei myöskään pyörällään jaksa vielä kovin pitkiä matkoja. Sellaisia parin kilometrin lenkkejä ollaan tosin tehty, mutta niissä mulle ei vielä ehdi tulla varsinaisesti edes hiki... mutta tokihan nekin on parempia kuin ei mitään. ;)

Tietenkin, ja tottakai voisin jumpata kotona lasten kanssa... meidän ikiliikkuja 3vee olisi varmasti hyvin mukana... äitin kunto todennäkösesti loppuisi vaan kesken kun pitäisi käyttää lähes 20kiloa painona! ;) Mutta kuitenkin, tässä kohtaa tiedän olevani liian laiska!

Eikä me toki poikien kanssa päivisin vain kotona maata... käydään leikkipuistoissa ja noilla lyhyillä lenkeillä jne. mutta en laske niitä omaksi liikunnaksi, vaan se on minulle sellaista jokapäiväistä elämää, mun normaalia arkea, kuten muille mahdollisesti työnteko. Mutta näitä asioita tuli nyt mieleen, tuosta minkä takia miehen ylityöt välillä mun liikuntoihin vaikuttavat. :) Ja tämähän on elämää, joskus pitää antaa myöten, jotta toisinaan taas saa itselleen jotain hyvää. Pääasiana minä kuitenkin pidän sitä, että kaikilla meidän perheessä on hyvä olla ja, että tästä liikkuvammasta elämästä tulisi sellainen rutiini joka kantaisi läpi koko elämän... vielä tätä hieman harjoitellaan! :D